FEMA 1.2.2015


FEMA kokous 1.2.2015 Bryssel
Henkilövalinnat:
Presidentti: Anna Zee MAG UK
Rahastonhoitaja: Jim Freeman MAG UK
Pääsihteeri: Dolf Willigers MAG NL
Hallitus: Maria Nordqvist SMC, Neil F. Livesridge MAG UK, Wim Taal MAG NL ja Rolf Frieling BU

Kokousedustajat:
Maria Nordqvist SMC Ruotsi
Jesper Christensen SMC Ruotsi
Morten Hansen NMCU Norja
Njall Gunnlaugsson BLS Islanti
Rolf Frieling BU Saksa
Harald Eisenmenger BU Saksa
Graeme Hay BMF  UK
Anna Zee BMF UK
Jim Freeman BMF UK
Neil F. Livesridge MAG UK
Olaf Biethan BVDM Saksa
Hans Henrik Joergensen DMC Tanska
Jorn Winding MCTC Tanska
Eric Thioller FFMC Ranska
Peter Bartlett MAG Irlanti
Wim Taal MAG Hollanti
Dolf Willigers MAG Hollanti
Jani Immonen SMOTO Suomi
Markku Ahlsten MP69 Suomi

FEMA Henkilökunta:
Aline Delhaye
Christina Gesios
Laura Marot

Kokouksessa käsitellyt asiat:

Presidentin vaali: Anna Zee (MAG UK valittiin yksimielisesti
Pääsihteerin vaihdos Aline Delhaye -> Dolf Willigers
Hallituksen valinta: Maria Nordqvist, Wim Taal, Rolf Frieling ja Neil F. Livesridge valittiin yksimielisesti hallitukseen.

Dolf aloitti 1.2.2015 eli juuri tässä kokouksessa ensi kertaa pääsihteerinä.

Aline jatkaa FEMAN palveluksessa Riderscan -projektin loppuun asti n. 3 kk.
Riderscan: vastauksia 15485 kpl 29 maata, iso tietokanta josta suunitelmissa perustaa Wiki. FEMAn jäsenet saavat tunnukset.

Christina Gesios
lopettaa syyskussa ja hänen tilalleen kassanhoitajaksi valittiin Jim Freeman MAG UK.
Brysselin toimisto on meillä vielä syyskuuhun asti, sen jälkeen Dolf hoitaa tehtäväänsä kotoa käsin. Uudeksi toimistoksi kaavaillaan jotain toimistohotellia tai muuta kevyempää mallia. Väliajan meillä on postilokero Brysselissä.

Aline antoi tilannekatsauksen alkuviikon EMF -kokouksesta.
Joitakin henkilövaihdoksia MEPpien aikataulumuutoksista johtuen, mutta saadaan poissaolevien tilalle yhtä päteviä paikkaamaan

ITS
: marraskuuhun mennessä työryhmällä Workshop kuukausittain. Jesper kertoi Ruotsissa Volvolla olevan suuri testialue ja n.100 autoa testaamassa kuljettajatonta liikkumista.

Huoltoietojen saatavuus (valmistajien merkkikohtaiset korjausoppaat): ACEM vastustaa yleistä saatavuutta. FEMA haluaa saada huoltotiedot julkisiksi. NMR -kokouksessa tehtiin muistio, jossa korostettiin tarvetta saada huoltotiedot pienemmillekin pajoille ja yksityishenkilöille, jotka tekevät huoltoja pyöräänsä. muistiota ovat käyttäneet FEMA, FIM ja useat muut järjestöt pyrkimyksenään saada CENiltä myönteinen päätös yleisetä saatavuudesta.

Morten esitteli FEMAn ja FIMin yhteistyönä syntynyttä julkilausumaa. Emme vielä saanett käyttöömme koska julkistus on vasta tulossa. Jesper kertoi yhteistyön olevan tärkeää, FIM arvostaa FEMAn osaamista ja asiantuntemusta.

Maria esitteli NMR- kokouksessa esittelemänsä ajokorttidirektiivin epäkohtaa, jossa Ruotsin, UKn, Tanskan ja Norjan ajokorttikokeessa naiset joutuvat uusimaan käsittelykokeensa useammin kuin miehet.

Chrash Barriers
(tien reuna- ja keskikaiteet): Toivottiin "motoristiystävällisiä" kaiteita; eli reuna- ja keskikaiteisiin alajohde, joka estää mottoripyöräilijää törmäämästä kaiteen pystytolppaan ja vaijerikaiteiden vaihtamista näihin motoristiystävällisempiin kaiteisiin. Graeme Hay BMF  UK on perehtynyt erilaisiin kaideratkaisuihin ja toimii useissa asiaa käsittelevissä työryhmissä. Lupautui auttamaan FEMAa taistelussa turvallisempien kaideratkaisujen puolesta.

Seuraava kokous: Spring Meeting pidetään Irlannissa 6 kesäkuuta 2015. Peter Bartlett esitteli kokouspaikkaa ja toivotti kaikki tervetulleeksi Dubliniin.